Intersectorale opleiding
Onthaalmedewerkers: hoe vang ik moeilijke situaties op aan het onthaal ?

DOELGROEP
    Specifieke module voor onthaal- en baliemedewerkers die regelmatig moeilijke situaties opvangen aan het onthaal, zowel face to face als telefonisch.

DOELSTELLING
    Na deze opleiding:
    • Weet u hoe als eerste aanspreekpunt moeilijke situaties assertief kunt opvangen en ombuigen.
    • Beschikt u over tips om zelf het hoofd koel te kouden.
    • Hebt u geoefend om uw rol als buffer professioneel te vervullen.
    • Ervaart u lastige situaties als een uitdaging.

PROGRAMMA
    • Eerste opvang van moeilijke situaties
    • Tips om niet mee te gaan in een moeilijk gesprek.
    • Troeven om een lastige of onverwachte situatie in goede banen te leiden.
    • Do’s en don’ts aan de balie.
    • Klachten opvangen en ombuigen.
    • Verbaal agressieve klanten te woord staan.
    • Wat als mijn collega’s ‘moeilijke klanten’ zijn?

    Aanpak:
    Theoretische inzichten en praktische oefeningen wisselen elkaar af.
    De cases komen uit de eigen professionele context.

PRAKTISCH
  • WANNEER
    Datum: 27 februari 2019 van 09:00 tot 17:00
  • WAAR
    Bedrijvencentrum Regio Kortrijk
    Vlamingstraat 4
    Wevelgem
  • KOSTPRIJS
    Voor bedrijven tot en met 50 werknemers: €60/dag/bediende
    Voor bedrijven met meer dan 50 werknemers: €120/dag/bediende

  • Na inschrijving verschijnt een bevestigingspagina.


LESGEVERCONTACTPERSOON VOOR MEER INFORMATIE
  • Annie Gay