Intersectorale opleiding
6 Sigma (Yellow Belt)

DOELGROEP
    De cursus is gericht naar productiemanagers, arbeidsdeskundigen, industrial engineers, methode ingenieurs, operationele verantwoordelijken, afdelingsverantwoordelijken, ingenieurs...
    Deze six sigma cursus is bestemd voor cursisten die nauwelijks tot geen kennis hebben over six sigma. De cursist heeft in de literatuur misschien al enige theoretische kennis verworven, maar heeft in de praktijk nog geen enkele ervaring met six sigma.

DOELSTELLING
    Op het einde van de cursus six sigma heeft u een goed begrip van de volledige DMAIC cyclus. Aan de hand van theorie in combinatie met actieve oefeningen worden de voornaamste testen statistiek uitgelegd.
    Ook wordt in de cursus dieper ingegaan op voor- en nadelen van six sigma. De deelnemer wordt gestimuleerd om naast six sigma andere vernieuwende technieken te gebruiken om oplossingen te bedenken op het vlak van werkpostverbeteringen, gebruikte gereedschappen en tooling, dragers van de producten, integratie van hulpmiddelen.
    De trainer streeft naar interactie en actieve toepassing van de technieken. In elke module wordt de deelnemers gevraagd een bedrijfseigen case mee te brengen zodat de theorie ruim in de praktijk onderbouwd wordt.

PROGRAMMA
    • DMAIC cyclus.
    • IPO (input - proces - output).
    • Oorzaak en gevolg diagram.
    • Toelichting basis van statistiek: normaal verdeling, T-test, ANOVA, Chi² test, lineaire regressie, anova, hypothesetesten.
    • Voor en nadelen van six sigma: verschil met Lean, andere technieken.
    • Opzetten van 6 sigma in de organisatie.

PRAKTISCH
  • WANNEER
    Datum: 19 september 2019 van 09:00 tot 17:00. Vervolg: 26/09/2019
  • WAAR
    AA Tower
    Technologiepark 19
    Gent-Zwijnaarde
  • KOSTPRIJS
    Voor bedrijven tot en met 50 werknemers: €60/dag/bediende
    Voor bedrijven met meer dan 50 werknemers: €120/dag/bediende

  • Na inschrijving verschijnt een bevestigingspagina.


LESGEVERCONTACTPERSOON VOOR MEER INFORMATIE
  • Paul Bertels - FACTORY OF THE CUSTOMER